Bij inside out zie je scènes met veel humor over hoe we ons naar buiten toe gedragen maar hoe onzeker we ons vanbinnen soms voelen. Wie wil ik zijn? Hoe zien anderen mij? Mag ik fouten maken? Mag iets ook mislukken
THEMA Welzijn & identiteit:
Zelfbeeld, Peer pressure, Pesten, ideaalbeeld, prestatiedrang
DATUM Doorlopend te boeken
LOCATIE In een klaslokaal bij jou op school
Duur van de activiteit: 90- 100 minuten (1 blokuur)
Min. aantal leerlingen per activiteit: 15
Max. aantal leerlingen per activiteit: 30
Speelvlak: 4L x 5B x 2H
Verduistering: Niet nodig
Opbouwtijd: 30 minuten
Omschrijving:
Jongeren ontwikkelen in de puberteit hun identiteit en spiegelen zich daarbij vooral aan hun omgeving. De vriendengroep speelt daarin een grote rol: wie erbij wil horen, moet zich aanpassen. En dan is er nog het internet; alles en iedereen lijkt daar succesvol en gelukkig. Een sprookjeswereld die vaak in schril contrast staat met het echte leven.
Hoe ga je als jongere om met de constante stroom van gedachten en gevoelens die vanbinnen speelt, terwijl de buitenwereld ook van alles van je verwacht? Inside Out neemt jongeren mee in de zoektocht naar wie ze zijn in een wereld vol externe druk en ideaalbeelden.
Tussen de scènes door gaan de acteurs in gesprek met de klas over thema’s als prestatiedruk, depressieve gevoelens, sociale verwachtingen en zelfacceptatie. Onderwerpen die vaak onbesproken blijven, maar die een grote rol spelen in het dagelijks leven van jongeren.